Passa al contingut principal

Pors

Era tard. Anava cap al cotxe moguda per la fatiga, les ganes de sentir-se a casa, lluny de tots els deures diaris i de mirades desconegudes, i moguda per un sentir-se observada a cada pas. Com si l'empaitessin.

Arribà al pàrquing públic, el fanal s'havia fos i no encertava la clau al pany. D'una rebolada entrà dins el cotxe, deixà la bossa al seient del copilot, posà música, encengué el motor i les llums. Es posà el cinturó i va emprendre el camí cap a casa. Però estava intranquil·la. A pesar de la música, li semblava sentir com bategava el seu cor.

Va deixar la ciutat enrere. Conduïa per carreteres fosques, on només alguns cotxes la il·luminaven de tant en quan. Seguia intranquil·la. De sobte, li semblà veure una ombra pel retrovisor. No sabia si havia estat l'efecte òptic d'una llum o bé... Potser hi havia algú més al cotxe. Amagat al seient del darrere. No es podia girar. Conduïa i no podia deixar de mirar a la carretera. Anava mirant el retrovisor, mirades ràpides, com qui vol però no vol veure-hi.

Eren les mateixes pors que l'assetjaven de petita. Aquell temor infundat que li impedia dormir creient que tenia un monstre sota el llit i que l'agafaria amb les seves mils mans, i que a la vegada li impedia mirar per veure si hi era. Potser l'atraparia amb els seus ulls foscos, o bé no seria capaç de trobar-lo i quan tornaria a amagar-se sota les mantes se'l trobaria de sobte al seu costat.

Era aquell temor que la feia pujar les escales secretes, quan estava convençuda que una ombra la perseguia i no gosava mirar enrere.

Eren aquelles pors, les mateixes, les que ara la inundaven pensant que hi hauria algú darrere el cotxe. I la carretera semblava no acabar mai. Recordava els mostres sense cara, les ombres sense cos i tots aquells altres éssers que l'havien atemorit tants cops.

De sobte sonà una cançó, i la començà a taral·larejar. Sense adonar-se'n arribà al proper poble. El semàfor estava vermell. Posà punt mort i es va parar.

Sense adonar-se'n es va girar.

Comentaris

Montserrat ha dit…
caram!!! quina por. Jo quan vaig sola amb el cotxe SEMPRE miro els seients del darrera abans d'engegar.
Tals ha dit…
Ostres, quin iuiu, i a més em quedo amb la intriga del què passarà quan es giri jeje molt bona eh la història!
Carme Rosanas ha dit…
Doncs jo no sé com continuarà ni si continuarà la història, però opino que sovint girar-se és una bona solució. Ja veurem què hi diu la Carme...

L'altra Carme
Ferdinand ha dit…
Si, de tant en tant cap parar, girar-se i aclarir les coses per després tornar a engegar, a encarrilar la situació amb més empenta. Val la pena parar-se a pensar de tant en tant el allò que estem fent.
Si aquesta no era la metàfora o la intenció del text, ho sento jo ho he entès així.
Jo, com en tals o la tals, m'he quedat intrigat amb què passarà un com s'ha girat.
rosa ha dit…
digues i què passa?

jo de petita mirava sota el llit.
i tinc una tieta àvia que quan anaven a dormir tota la familia mirava sota els llits.
Anònim ha dit…
Les pors s’encomanen. Les pel•lícules clàssiques són l’origen de moltes. Han omplert el nostre imaginari amb una “petjada” indeleble i per aquest motiu la realitat s’ompli, sovint, de dubtes. Per exemple, qui pot dutxar-se d’esquenes durant tota l’estona sense que li vinga al cap, en un calfred (que no de l’aigua), que pot haver-hi algú allí, rere seu? Quina feta ens va fer el Hitchcock! Ara, el meu avi deia sempre que la por és debades, i per això cadascú s’agafa la que vol.
una lingüista ha dit…
Aaaaaaaaai!!! I com acaba?? No m'esperava un relat de por... Quina història més inquietant!!
Carme Fortià ha dit…
Doncs espero que no us decebi al dir-vos que no hi ha més parts que aquesta... I que el final es limita a l'última frase. Digueu-li final obert a qualsevol final o interpretació (de fet crec que una de les coses més divertides dels blocs és veure/llegir aquestes interpretacions individuals!).

En realitat no es tracta de cap metàfora, Ferran , però la idea m'agrada i molt!

I el final... Per a mi, senzillament es deixa endur per la música, oblida totes les pors i es gira, com una mena d'acte reflex per enllestir alguna cosa que tenia pendent, convençuda que no hi haurà ningú i que aquestes pors que a vegades ens barren el pas i no ens deixen gaudir del viatge (metafòricament parlant) s'han de superar... La força de la música. I no hi ha ningú.

Entrades populars d'aquest blog

Carta a un fill

Ja m'ho deia la mare, ja. Sempre amb aquelles dites i paraules que semblaven sentències amicals d'una saviesa inmesurable. I sempre anant-hi a contracorrent, sense voler creure en la seva mirada sincera i preocupada. Suposo que ella havia d'entendre que era necessari que fos jo qui m'equivoqués, qui iniciés el meu propi camí d'aprenentatges, qui caigués a terra per trobar les forces d'aixecar-se. Però hi ha coses que em va dir i que mai podré oblidar. Coses que m'han marcat per tot la vida, coses que he oblidat a moments, i la caiguda ha estat des d'un precipici i recuperar la confiança en poder tornar volar ha estat molt difícil. Tot per aquest pensar que l'home no és un llop, sinó una persona amb qui s'hi pot confiar. Però aquesta confiança no la mereix tothom, quan ho vaig veure, ja va ser massa tard. I les seves paraules ressonen dins meu: "Si vols que el teu secret sigui guardat, guarda'l tu mateix." (L. A. Séneca) I no sé si a

Trescant un dia sense fi

Es feia tard i va assumir que aquella esgarrinxada nit no veuria adormir-se el seu fill. Tot havia sortit del revés i si hagués pogut demanar un desig a la làmpada màgica de la seva infantesa, aquest seria tornar a començar el dia. Inusitadament, quelcom passà en aquell tren de rodalies i com les abelles, ella trescaria en un dia sense fi. Així es despertà de nou, agafant les eines de llauner, però es deixaria la clau Allen número set que necessitava per solucionar la fuita del senyor Martí. Sortiria de la cuina espantada i a corre-cuita, desitjant que ningú fos testimoni del desgavell. Xocaria amb l'arpa del menjador i la sang li degotejaria tota rosada tacant la delicada i exclusiva catifa. Es voldria fondre però no podria i tocaria suportar estoicament la cridòria indecent (i merescuda) del senyor Martí. Aquell fou la seva primera part del dia, que si bé havia començat amb la mirada plena d'amor del seu primer fill, havia acabat com el rosari de l'aurora. A la tarda haur

L'ancià

Durant dos mesos seguí la mateixa ruta. L'hàbit l'alliberava de les pors interiors que cada albada la perseguien com monstres afamats, preparats per devorar-la a ella i a totes les seves il·lusions i esperances de futur.  A les sis i dinous minuts entrava en un tren a mig omplir, a la segona porta del primer vagó. Seia en aquelles butaques grises de plàstic dur, a contramarxa, al costat de la finestra i a prop d'un grup de dones que parlaven massa alegrament per no haver-se fet ni de dia. Treia de la seva bossa els cascs manllevats de la seva ex-parella i començava a escoltar la llista de reproducció de Dark City. Tancava els ulls i l'eco exasperant de les veus de les quatre dones es difuminava amb un tecno lúgubre que donava continuïtat als malsons de la nit. Trenta-vuit minuts després el tren començava a buidar-se i tots els humans semblaven estar a punt de batre's en duel per veure qui seria el primer en baixar del vell i brut vagó. Ella esperava dos minuts i cat